Saturday, September 8, 2012

Aku Buntu!!!


I make trouble again!!!! The trouble maker??? Yep, that's me!! Aku pun tak tahu la kenapa aku ni cepat sangat naik angin. Buat pape benda bukannye nak pikir dulu. Bila dah jadi, baru tahu nak menyesal. What should I do now??? Someone, please help me..

Kisahnye begini..
Pada suatu hari, aku telah salah faham terhadap seorang sahabatku dan disebabkan itu, aku telah memarahi dan maki dia. Dia seorang lelaki. Dia, orang yang sangat aku sayangi suatu ketika dulu dan kini perasaan itu tidak pernah berubah. Dia seorang yang sangat mengambil berat. Ketika aku sedang marah, aku telah menghantar SMS yang sangat tidak sedap untuk dibaca. Tapi, aku tidaklah mencarut yang bukan-bukan. Cuma kata-kata yang agak pedas. Disebabkan itu, dia sangat benci pada aku. Dia langsung xnak bercakap dengan aku. kalau cakap pun, macam nak xnak je. TERPAKSA!!! memang la patut dia sakit hati. Dalam hal ni, sebenarnye aku yang salah. Aku baru menyedarinya setelah aku berfikir semula..

Dan aku bertekad untuk meminta maaf kepadanya. Aku dah buat macam2 supaya dia maafkan aku. SMS yang dihantar dah tentu banyak. Mungkin dah lebih dari 10 kot. Tapi dia buat xendah je. AKU BUNTU!!! Aku dah xtahu nak buat macam mana dah supaya dia maafkan aku. Aku xsanggup bergaduh dengan dia lama2. Aku rase sangat bersalah dan menyesal atas ape yang aku dah buat. Tapi kawan aku cakap, jangan merayu pada dia. Nanti dia akan lebih menjadi-jadi. Lelaki suka kalau perempuan merayu pada dia. BETULKAH?? Jadi, sekarang aku hanya perlu berserah pada Allah jela. Aku dah buat yang terbaik Aku dah mintak maaf kat dia. Jadi, IT'S UP TO HIM la nak maafkan aku ke tak. Aku xboleh paksa. Kalau aku yang berada di pihak dia, tentu aku pun akan buat macam tu jugak. 

Aku rase banyak lagi yang aku perlu belajar. Lebih baik aku tumpukan kepada pelajaran dulu. Tapi aku harap sesape yang bce kisah aku ni dapat bagitahu aku ape lagi yang patut aku buat. Aku xnak persahabatan kami terputus. Walaupun semua ni angkara aku, namun aku xpernah sangka keadaan akan jadi seburuk ni. BANTULAH AKU.. Hidupku xtenteram sekarang.. :'(
Thanks Sudi Baca. Like Kalau Suka Ok ^_^

4 comments:

Unknown said...

adik da byk kali mintak maap dye buat tak endah itu maksudnya dye still marah so just leave him alone for a while.. and kalau dye sygkn friendship korg dye akan cari balik..cakap berdasarkan pengalaman :)

Lily said...

@BeLLa thanks akak.. :) lily akn ikot nsht akak.

YuNO.nYc2X said...

Bykkn b'doa kpd Allah,
"Wahai Tuhan kami! Kepada Engkaulah sahaja kami berserah diri, dan kepada Engkaulah kami rujuk bertaubat, serta kepada Engkaulah jua tempat kembali!" (Surah Al-Mumtahinah, Ayat 4)


Lily said...

@Muhammad Firdaus Bin Kamarudin thanks firdaus. :)

Sila like fan page ini, info untuk anda

Tutorial By | bakul2011

 
COPYRIGHT@ All Right Reserved to Bicara Lily. Design by Lily