Sunday, March 3, 2013

I'VE FALLEN IN LOVE




Wani : Isk..isk..
Yuni : Nampak macam Wani je tu..apahal cam sedih lak ni..Assalamualaikum Wani!
Wani : Waalaikumussalam..oh, Yuni..ingatkan sape tadi..hehe
Yuni : Apahal muke sedih ni? Ce citer, Wani ada problem ke?
Wani : Eh, mane ade problem pape pon..hahaha. Saje..terase sentimental pulak hari ni.. =P
Yuni : Drama air mata tadi tu ape?
Wani : Oh chenta. Aku rasa, I’ve fallen in love la Yuni..huhu..♥
Yuni : Eh? Jatuh cinta? Tapi aku dah ada tunang la. Lagipun..perempuan dengan perempuan
mane boleh kan…
Wani : Erk..bukan dengan ko la munyit..
Yuni : Tapi bukan cinta maksiat tau! Errr..cane nak explain ehh?..err
Wani : Aku start sayang kat dia lama dah..tapi aku simpan je dalam hati. Ye la, takut tak berbalas. Hehehe..tapi ko tau?. Hari ni aku dapat tau yang dia pun sayang and rindu kat aku jugak!!
Yuni : Iye? Ko tau dari mane?
Wani : Dalam ni dia ada cakap!! Meh la bace..best woo..bace la..hehe
Yuni : Surat?? Orang pakai surat lagi ke zaman ni?..Err..yela2.
Suatu hari..Nabi Muhammad S.A.W bertanya “ Siapakah hamba Allah yang mulia?”
Sahabat menjawab “Para malaikat ya Rasulullah”. Sahabat yang lain, “Tentulah para Nabi, merekalah yang mulia”. Nabi tersenyum lalu berkata : “Ya, mereka mulia, tetapi ada yang lebih mulia.” Para sahabat terdiam lalu bertanya, “Adakah kami yang mulia itu yaa Rasulullah?”.
Nabi berkata, “Tentulah kalian mulia, kalian dekat denganku, tetapi bukan kalian yang aku maksudkan”. Baginda menundukkan wajahnya, Baginda menitiskan air mata sehingga membasahi pipi dan janggutnya, lalu berkata :
“Wahai sahabatku, meraka adalah manusia-manusia yang lahir jauh setelah wafatnya aku, mereka terlalu mencintai Allah dan tahukah kalian, mereka tidak pernah melihatku, mereka tidak dekat denganku seperti kalian, mereka sangat rindu kepadaku dan saksikanlah wahai sahabatku bahawa AKU SANGAT RINDU PADA MEREKA..MEREKALAH UMATKU! UMMATI! UMMATI! UMMATI!”.

Allahumma salli ala Muhammad wa ala ali Muhammad ♥

Thanks Sudi Baca. Like Kalau Suka Ok ^_^

1 comment:

dina said...

Terharu sangat dengan keikhlasan nabi Muhammad... Kita tak setanding baginda... :'(

Sila like fan page ini, info untuk anda

Tutorial By | bakul2011

 
COPYRIGHT@ All Right Reserved to Bicara Lily. Design by Lily